Bygg :)

Idag var det byggdag i skolan, jag har slutat APU för att jag hellre vill hålla på med våra stugor :)  Våran grupp låg näst sist när vi började men mot slutet så tror jag nästan att vi gick om. Ifall vi inte gjorde det så var det på grund av att vi alltid får en massa problem. Den här gången var det några andra som hade mätt fel så att vi fick, mäta, såga och tälja en massa. Den andra klassen hade inte heller sågat de golvbrädorna som låg inne i stugan i rätt längd så det fick vi också såga till :/. Men när man har en så bra och rolig grupp som jag så går allt som en dans (:S). I slutet gick det mkt snabbare, vi vet inte varför men vissa sa att det var för att en i gruppen hade dragit (Albin). Jag vet att det inte låter så logiskt att det skulle gå snabbare om vi var färre men jag tror nästan att det gjorde det :P (ledsen Albin).

Som sagt så håller vi på att lägga golv, men ärligt talat så fattar jag inte hur allt ska få plats i den lilla stugan. När vi lade golvet så gjorde vi toaletten för sig eftersom det skulle vara nersänkt där. När man sedan ställde sig där fattade man inte hur en dusch, en toalett och ett handfat skulle få plats där. Det kändes nästan som vår minsta toalett och där har vi inte ens en dusch, och det skulle inte få plats heller. I och för sig är det ju yrkespersoner som har ritat upp det så jag antar att de måste ha tänkt ut hur det ska vara (hoppas jag).

Det som Albin gjorde som jag tycker var jättebra, även ifall det var lite slöseri med tid, var en pall till ingången. Ni förstår det är ett ganska högt steg för att komma in i stugan så han tyckte att det var jobbigt att gå in och ut. Lite komiskt att just han klagade på det eftersom han är längst i gruppen:P När han var klar med den så sade han att han hade gjort den för Sai som är den kortaste i gruppen, så snällt ;)

Det var ett litet utdrag av vad som hände idag på bygg, jag var dock väldigt glad att jag var inne i stugan eftersom det började hagla rätt rejält :o   Hej Då <3     
                                    
Robin :)                                        Toaletten :S                    Robin bröt av sin kniv :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0