Dagen idag

Hejsan hoppsan.
Denna dag började med att jag gick upp vid 6, åt en ostadig frukost och tog på mig ett par iskalla arbetsbyxor. Sen satt jag vid matbordet i typ 10 min i väntan på att min "privata chaufför" skulle komma och hämta mig och ta mig till mölnlycke. Detta var väldigt strängt eftersom jag då hade kunnat sova i de minutrarna istället för att ha väldigt tråkigt.
   Till slut kom han och hans första ord var "god morgon" med ett så stort leende att jag blev trött bara att se på det. Han satt å tjöta hela vägen dit medan allt svar han fick från mig va "mmm, aa, jaha" JIPPIE! Det första vi gjorde var att hämta en sjukt tung slipmaskin från Hyrtab, han väntade sig verkligen att jag skulle ha tillräckligt med krafter på morgonen för att lyfta den en halvmeter,Jag ville bara dö! Efter detta var det dags att åka till mölnlycke och den rowliga blöjfabriken och måla en "fantastiskt rolig" tegelvägg som är typ 10 meter bred och fem meter hög. Vi hade bara lite kvar i en hörna men ändå!
  Jag fick börja att ta bort alla mattor som vi hade lagt som skydd, ni skulle bara veta va mkt det dammade när jag drog bort dem, jag trodde att jag skulle hosta ihjäl mig. När jag var klar med detta sa Henke att han skulle åka och hämta den andra praktikanten Lo på stationen så jag kunde fortsätta med att ta bort all plast och tejp. Detta var också rena slavgörat menmen jag antar att man får stå ut med det.
  Dagen blev inte mkt bättre när Lo kom för hon var hur trött som helst så hon orkade knappt prata (väldigt ovanligt). Vi blev genast satta med att måla klart det sista av väggen så båda blev inträngda i ett hörn med varsin pensel och en spann med vit målarfärg ":D". Efter en stund fick jag sitta där ensam för att Lo skulle hjälpa Henken med att slipa golvet. Då satte jag på min underbara julmusik och drömde mig bort, som jag har en tendens att göra väldigt ofta.Detta är var jag praktiserar 
  Allt detta hände bara på förmiddagen, just det om någon har sätt en bilde med en massa byggarbetare som sitter på någon ställning och äter mackor så kan ni förstå hur det såg ut när vi åt frukost. Okej vi var bara tre, vi satt inne och inte på en ställning utan typ ett element. Euhm det kanske inte var så likt men vi tyckte att det var rätt komiskt, antar att man måste vara där för att fatta humorn i det.
  Vi fick äta middag hos Henke eftersom han son hade vattenkoppor och det var inte mig emot, då slapp man ju alla tråkiga gubbar som snackar en massa skit och man slapp det äckliga borden å stolarna. Det var ett stort PLUS också för hans svärföräldrar var där och hade bakat lussebullar som jag och Lo tog några av "mums"
  Efter middagen städade vi bara undan i blöjfabriken och åkte till hertingsgård där vi fick plocka iordning efter Henkes bror (en tjurig gammal gubbe som bara lyssnar på sig själv) och efter det skjutsade han äntligen mig till byggcentrum där det var väldigt skönt att se alla klsskompisar. För att inte tala om hur skänt det var att träffa min underbara Anton som jag hade längtat efter hela dagen <3
                                                
    Detta är vad som hände mig idag, :}


                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0