Skolan

Nu har man börjat komma in i skolan och jag kan inte säga att det är något jag längtat efter. Idag hade vi första lektionen med estet bild. På sistone har jag kommit ifrån målningen, jag tror inte ens att jag nånsin skrivit något om att jag gillar att måla på min blogg. För er som inte visste det innan så älskar jag att måla och skapa olika saker, det enda som begränsar mig är min fantasi och kunskap som båda ibland inte är tillräckliga. Det bästa med att sitta och rita är att man kan träda in i en helt annan värld. Det är precis som när man sitter och skriver, man bara gömmer sig i sitt eget huvud och skapar det man allra helst vill. Iallafall så började vi med estetisk verksamhet idag. Vi hann inte göra så mycket utan fick mest information om hur kursen var uppbyggd etc. Det vi skulle börja med var att fixa en mapp som vi skulle ha alla våra arbeten. Den bestod av två A3 papper som vi häftade ihop. Vi skulle inte lägga ner så mycket arbete på den så jag målade bara några träd och en bäck. Sedan fick vi den första uppgiften, som var att välja en målning i en av hennes konstnärsböcker och göra ett kollage (klippa och klistran). Jag valde en målning av picasso som inte såg så jätte komplicerad men som ändå fångade mitt intresse :) Det enda jag hann göra var att skissa upp hur det skulle se ut och klippa ut lite färg från tidningar :P Men jag känner på mig att det kommer blir riktigt kul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0