Klädning av granen

08-12-18

Idag tog jag, min syrra och min mamma in granen. Detta brukar oftast vara pappas jobb, det är typ tradition, men eftersom den smartisen går och tar "sönder" hälsenan några veckor innan (för andra gången). Vi hade lite problem med att få ner den i foten, men med lite våld så funkar allt:P <när vi väl hade fått in den så fick vi kapa toppen eftersom den var "lite" för hög. När det var fixat så skulle min syrra sätta på stjärnan, den hade fått lite stryk i lådan så hon försökte räta till den, men då knakade det till lite så hon vågade inte göra mer (som tur var så hörde inte mamma å pappa det).
   Det brukar även alltid vara pappas jobb att sätta dit ljusen i granen så efter att alla vi andra hade försökt, men misslyckats så fick han, trots sitt skadade ben, sätta dit ljusen. När han äntligen var klar efter lite om och men så fick jag och syrran börja sätta dit pyntet.
   Först delade syrran upp allt så det skulle bli jämt, men eftersom min älskling kom hem från träningen och jag gick till honom så hann amanda (min syster) hänga upp mer glitter än mig. Jag skämtade lite om att det var orättvist och självklart tog hon det på fullaste allvar och gav mig fler kulor att sätta upp, (jag skyller inte dig gubben). Amanda ville först bara ha grått pynt men jag fick övertalat henne att det inte såg juligt ut utan något rött, så hon gav med sig.
Både jag och amanda blev nog rätt nöjda med resultatet av året gran, men det finns alltid plats för förbättringar =)

Hejsvejs hoppas ni hade bra dagar innan jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0