HSM

Jag vet att vissa tycker att high school musical filmerna är töntiga och inte ett dugg bra. Men jag måste säga att jag tycker att dom är riktigt bra. Visst kan man typ lista ut allt som kommer hända men jag gillar ändå filmerna, dom är mysiga. Det är ju rätt många låtar och jag har speciellt fastnat för en:
"Can I Have This Dance" med Vanessa Hudgens och Zac Efron. Jag älskar hela scenen när dom dansar på taket, jag fick rysningar första gången jag såg scenen när musiken tar fart och "troy" lyfter upp "gabriella", helt underbart att titta på.
 
När jag ändå är inne på tönt-förklarade filmer och scener så har jag även fastnat för hannah montana the movie. Och även här har jag en favorit scen/låt. Och det är i slutet när Miley sjunger The Climb, så himla vacker och hon har riktigt bra röst. Jag har en annan favorit i den här filmen och det är när miley sitter med sin pappa och sjunger butterfly fly away. Jag lyssnar gärna på Mileys låtar men håller mig ifrån hannah montana, jag tycker att det är mer känsla i Mileys. Jag vet att det är samma person men det är ändå helt annorlunda när man lyssnar på dom/henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0