Litteraturtävling

Jag har funderat på att ställa upp i en litteraturtävling i skolan. Man kan välja mellan att skriva en novell, dikt eller en artikel. Jag kommer isåfall välja att skriva en novell. Den får vara på max 2500 ord så det kanske blir lite svårt för mig som gillar att skriva långa texter, men det är värt ett försök. Och det är värt ännu mer försök när man hör prissumman, 5000 KRONOR!! haha det är nåt att fundera länge och väl över.
  Men det problemet jag har just nu är att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om. Jag har så mycket i mitt huvud men om jag låter allt det få utlopp kommer det bli en enda sörja. Det enda jag måste komma fram till just nu är om det ska vara sorgligt, romantiskt, action etc. Det kommer nog ta en rätt bra stund, men får ha tålamod med mig själv.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0